Hopp over navigasjon

Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober.
Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.


         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2015 . - Bok . - 290 s.
Bokmål
Opplysninger:
Målet med denne boka er å bidra til at språklig høytfungerende mennesker med autismespekterforstyrrelse får egnede tilbud og realisert sitt evnemessige potensiale. I de siste årene er det kommet til mye ny kunnskap om autismespekterforstyrrelser, som også har ført til endringer i diagnosekategoriene. Samtidig har det vært en betydelig økning i antallet mennesker i denne gruppen. De språklig høytfungerende utgjør to tredjedeler av dem som har autismespekterforstyrrelse. De trenger tilrettelagte undervisningstilbud og andre tiltak som bygger på det man vet om deres særtrekk og vansker, sterke og svake sider, og den variasjonen som finnes innenfor denne gruppen.. Prinsippene og eksemplene i boka er redskaper som kan hjelpe fagfolk med å bygge opp skole- og arbeidsmiljøer for språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelse, som fremmer læring, sosialt samspill og deltakelse, og hjelper dem å mestre de utfordringene, problemene og belastningene de møter. Boka er en revidering og oppdatering av.Barn og ungdommer med Asperger-syndrom: Prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og er skrevet av ledende fagpersoner innenfor dette feltet.
Hylleplass:
371.94
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Det har vært en betydelig økning i forekomsten av Asperger-syndrom de siste årene, og barn og ungdommer med dette syndromet har behov for spesiell tilrettelegging i skolen. Målet med boka er å bidra til at barn og ungdommer med Asperger-syndrom og andre med vansker innenfor autismespektret får egnete tilbud. Denne boka retter seg spesielt mot undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet, og den gir praktiske beskrivelser av hvordan man kan tilpasse lærestoffet og utformingen av undervisningen til elevenes kognitive særtrekk. Boken er en revidering og oppdatering av "Barn og ungdommer med Aspergersyndrom: prinsipper for undervisning og tilrettelegging av skoletilbudet" fra 2006

Mennesker med autismespekterforstyrrelser (ADS) : utfordringer i tiltak og behandling


Harald Martinsen ... [et al.]
Bok utgitt 2016
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 362.1968 M)
Bestill Husk denne

Sosial utvikling i førskolealderen : vennskap, konflikter og kommunikasjon i barnehagen


av Harald Martinsen (Harald Martinsen og Terje Nærland)
Bok utgitt 2009
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 155.418 M)
Bestill Husk denne

Språklig høytfungerende barn og voksne med autismespekterforstyrrelser : prinsipper for opplæring og tilrettelegging


av Harald Martinsen (Harald Martinsen, Terje Nærland, Stephen von Tetzhner ; Illustratør: David Keeping)
Bok utgitt 2015
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 371.94)
Bestill Husk denne

Tegntrening og kommunikasjon : opplæring av autister og andre språksvake mennesker


av Harald Martinsen (Harald Martinsen, Brit Eli Siverts)
Bok utgitt 1990
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 371.94 M)
Bestill Les e-bok Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Språklig høytfungerende barn og
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=422939