Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
1991 . - Bok . - 214 s.
Bokmål
Hylleplass:
324.7 E
Bestill       Les e-bok Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

En moderne valgkamp utkjempes for en stor del i massemedia. Dette vet politikere, partistrateger, markedsførere og journalister. Denne boken går bak kulissene i partiapparatet for åse hvordan politiske mediestrategier utmeisles foran en viktig valgkamp.
Forfatteren har siste stortingsvalgkamp som fokus, valgkampen i 1989 da en edderkoppsak truet Arbeiderpartiet, da velferdsstaten ble satt under debatt, da holmgangene med Carl I. Hagen skal ha gjenreist den politiske duell og da partier så til USA for å lære minst mulig og til Sverige for å lære mest mulig.

Det var også
- valgkampen som innvarslet nye toner i politisk markedsføring
- valgkampen som skapte politisk engasjement på grasrota
- valgkampen som fikk ord på seg for å drukne politikk i underholdning og show
- valgkampen der et forsøk på å vise vei ble til en politisk utforkjøring
- valgkampen der utakk var journalistenes lønn

En medievalgkamp har sin egen rituelle logikk og sin retorikk. Den finner mye av sin form i møtet mellom politikk og journalistikk. I boken har forfatteren både et nært blikk på dette møte og en kritisk distanse til det samme. Glimt fra valgkampens hete veksler med den kjølige ettertanke.
Politiske partier går inn i sin medietid. Gjennom medieskole-ring, analyse- og strategiarbeid forsøker de å kople riktig person til riktig sak til riktig tid: Men politikk er ikke matematikk. Denne boken viser at medievalgkamp er dramatikk.

Norsk presses historie : bind 1 . En samfunnsmakt blir til 1660-1880


Martin Eide (bindredaktør) ; forfattere: Kjell Lars Berge ... [et al.]
Bok utgitt 2010
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag q 078.1 N)
Bestill Husk denne

Hva er journalistikk


av Martin Eide
Bok utgitt 2011
Ingen ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 070.4 E)
Bestill Husk denne

Medievalgkamp


av Martin Eide
Bok utgitt 1991
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: magasin 324.7 E)
Bestill Les e-bok Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Medievalgkamp
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=95564