Vi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Ellers har boken med seg nye verktøy og endringer som har kommet siden forrige utgave fra 2017, som blant annet GDPR, universell utforming og Notion. Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet er først og fremst skrevet for studenter og lærere, men alle som bruker digitale verktøy vil også kunne ha nytte og glede av den.
Vi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Ellers har boken med seg nye verktøy og endringer som har kommet siden forrige utgave fra 2017, som blant annet GDPR, universell utforming og Notion. Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet er først og fremst skrevet for studenter og lærere, men alle som bruker digitale verktøy vil også kunne ha nytte og glede av den.