Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
Bok . - 230 sider
Bokmål
Opplysninger:
Det finnes mange bøker om å avdekke og stoppe mobbing. Denne handler om veien tilbake til et trygt skolemiljø for alle som har vært involvert. Veien tilbake til et trygt skolemiljø innebærer oppfølging og rehabilitering. Utgangspunktet for boken er en modell for det vi kaller situert rehabilitering, og som presenterer rehabiliteringsprosessen på en grundig og systematisk måte. Boken er delt i to deler. Del 1 gir en faglig innføring og forståelse av hva det er som skal rehabiliteres, altså hvilke skader det er som har utviklet seg. Del 2 forklarer hva situert rehabilitering er, og gir et overblikk over hvilke elementer som bør inngå i de tiltakene som er nødvendig for å reparere skadene, og som fremmer et mer konstruktivt og støttende fellesskap. Boken retter seg primært mot studenter ved lærerutdanning og andre relevante masterutdanninger, forskere og praktikere med spisset kompetanse knyttet til mobbing og skolemiljø. Innholdsfortegnelse og bokutdrag Last ned omslag Johannes Nilsson Finne er førsteamanuensis i pedagogisk psykologi ved Læringsmiljøsenteret. Hans fagområde er mobbing, sosial kompetansetrening og fremming av støttende læringsmiljø. Finne skrev sin doktoravhandling om hvordan moralsk tenkning påvirker våre handlinger. Han har i 20 år jobbet med barn og unge med særlig fokus på sosial kompetansetrening. Erling Roland er professor emeritus i pedagogisk psykologi og knyttet til Læringsmiljøsenteret. Han har skrevet mange vitenskapelige artikler og flere bøker om mobbing og nærliggende temaer. Han veileder skoler og PPT i mobbesaker.
Hylleplass:
371.5 F
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Det finnes mange bøker om å avdekke og stoppe mobbing. Denne handler om veien tilbake til et trygt skolemiljø for alle som har vært involvert. Veien tilbake til et trygt skolemiljø innebærer oppfølging og rehabilitering. Utgangspunktet for boken er en modell for det vi kaller situert rehabilitering, og som presenterer rehabiliteringsprosessen på en grundig og systematisk måte. Boken er delt i to deler. Del 1 gir en faglig innføring og forståelse av hva det er som skal rehabiliteres, altså hvilke skader det er som har utviklet seg. Del 2 forklarer hva situert rehabilitering er, og gir et overblikk over hvilke elementer som bør inngå i de tiltakene som er nødvendig for å reparere skadene, og som fremmer et mer konstruktivt og støttende fellesskap. Boken retter seg primært mot studenter ved lærerutdanning og andre relevante masterutdanninger, forskere og praktikere med spisset kompetanse knyttet til mobbing og skolemiljø. Johannes Nilsson Finne er førsteamanuensis i pedagogisk psykologi ved Læringsmiljøsenteret. Hans fagområde er mobbing, sosial kompetansetrening og fremming av støttende læringsmiljø. Finne skrev sin doktoravhandling om hvordan moralsk tenkning påvirker våre handlinger. Han har i 20 år jobbet med barn og unge med særlig fokus på sosial kompetansetrening. Erling Roland er professor emeritus i pedagogisk psykologi og knyttet til Læringsmiljøsenteret. Han har skrevet mange vitenskapelige artikler og flere bøker om mobbing og nærliggende temaer. Han veileder skoler og PPT i mobbesaker.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Oppfølging etter mobbing : : si
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=632047