Boken handler om hvordan drama som læringsform kan bidra til en mer elevaktiv og lærerik undervisning. Forfatteren presenterer konkrete eksempler på hvordan drama som læringsform kan brukes i ulike fag, og viser hvordan elevenes rollearbeid integreres med skolens vanlige læringsstrategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv. Boken diskuterer også hvordan denne læringsformen kan skape engasjement og motivere flere elever til faglig innsats enn tradisjonell undervisning gjør. Omtalen er utarbeidet av BS.
Denne boken handler om hvordan drama som læringsform kan bidra til en mer elevaktiv og lærerik undervisning. Sæbø viser hvordan drama som læringsform kan skape engasjement og motivere langt flere elever til faglig innsats enn tradisjonell undervisning gjør.
Forfatteren presenterer konkrete eksempler på hvordan drama som læringsform som handler om hvordan læreren kan engasjere elevene i læringsprosessen. Det særegne ved et dramaforløp er at elevene arbeider i roller, og at dette rollearbeidet integreres med skolens vanlige læringsstategier som lesing, skriving, regning, tegning, bevegelse osv.
Boken viser hvordan det å bruke drama som læringsform kan skape et godt og inkluderende klasse- og læringsmiljø, utvikle elevenes sosiale og emosjonelle kompetanse og bidra til progresjon og dybdelæring.
Målgruppen for boken er primært studenter i grunnskolelærerutdanningen, men den er også aktuell for lærere i grunnskolen.