Frafallet fra videregående opplæring er blant vår tids store bekymringer. Denne boken presenterer ny forskning med mål om å nyansere forståelsen av frafall, der kapitlene representerer ulike perspektiver. Noen bygger opp om bekymringen, andre kapitler fremstiller ikke frafallet som problemet, men snarere en løsning for å gjøre noe de frafalne selv opplever som mer meningsfullt. Boken er forskningsbasert, og bidragsyterne har ulik faglig bakgrunn. Boken er relevant for skoleledere, lærere på ungdomstrinnet og videregående, veiledere i NAV, samt forskere på ungdom, utdanning og livsløp. Omtalen er utarbeidet av BS.
Frafallet fra videregående opplæring er blant vår tids store bekymringer. Denne boken presenterer ny forskning med mål om å nyansere forståelsen av frafall, der kapitlene representerer ulike perspektiver. Noen bygger opp om bekymringen, andre kapitler fremstiller ikke frafallet som problemet, men snarere en løsning for å gjøre noe de frafalne selv opplever som mer meningsfullt. Boken er forskningsbasert, og bidragsyterne har ulik faglig bakgrunn. Boken er relevant for skoleledere, lærere på ungdomstrinnet og videregående, veiledere i NAV, samt forskere på ungdom, utdanning og livsløp. Omtalen er utarbeidet av BS.