Formålet med denne boken er å gi lærere grunnlag for en rik og variert skrivemetodikk, slik at de kan jobbe for å forløse ideer hos skoleelever og sette dem i stand til å komponere gode tekster. Forfatteren deler 101 skrivegrep, de er utformet som praktiske råd og opplegg. Grepene er forankret i aktuell skriveforskning, slik bygger boken bro mellom akademisk teori og klasserommets praksis. De konkrete rådene gjør at boken fungerer som en håndbok i skriveundervisning. «101 skrivegrep» kan brukes for å utvikle elevers skriving på ulike trinn og fag i hele det 13-årige undervisningsløpet. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold.
Formålet med denne boken er å gi lærere grunnlag for en rik og variert skrivemetodikk, slik at de kan jobbe for å forløse ideer hos skoleelever og sette dem i stand til å komponere gode tekster. Forfatteren deler 101 skrivegrep, de er utformet som praktiske råd og opplegg. Grepene er forankret i aktuell skriveforskning, slik bygger boken bro mellom akademisk teori og klasserommets praksis. De konkrete rådene gjør at boken fungerer som en håndbok i skriveundervisning. 101 skrivegrep kan brukes for å utvikle elevers skriving på ulike trinn og fag i hele det 13-årige undervisningsløpet. Kåre Kverndokken er dosent i norskdidaktikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold.