Forlaget skriver om denne boka:
Håndbok og oppslagsverk som kan gi virksomhetsrepresentanter både skriveglede og inspirasjon til å skrive godt.
Virksomhetens stemme er den første norske fagboken som utelukkende er viet kunsten å skrive godt når skribenten arbeider på vegne av en virksomhet. Den dekker prosessen med å finne en effektiv skrivestemme og hvordan du som skribent deretter kan gå løs på de mange kanalene og sjangrene som moderne virksomheter må forholde seg til.
Boken viser hvordan du kan skrive
slagkraftige kronikker og debattinnlegg
engasjerende tekster til egne publikasjoner, nettsteder og sosiale medier
sitatvennlige rapporter og pressemateriell
publikumsvennlige taler og foredrag
Boken er spekket med konkrete råd og eksempler, og et knippe erfarne virksomhetsskribenter fra blant andre Telenor, Helsedirektoratet, SpareBank1 og Samferdselsdepartementet tar deg i tillegg med bak kulissene og deler noen av sine erfaringer.