Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
"1.0
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2008 . - Bok . - 144 s.
Bokmål
Hylleplass:
371.94 M
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Tønsberg Voksen fagUtlånt til 20/6/2024
Metoden som brukes i Aktivitetsplaner for barn med autisme bygger på kjente prinsipper innen anvendt atferdsanalyse. Boken inneholder en rekke eksempler på hvordan aktivitetsplaner kan tilrettelegges. Hovedpoengene med denne metoden er at målpersonene selv skal få kontroll og oversikt over det som skal skje, at de blir mindre avhengige av hjelp, og at de skal kunne påvirke omgivelsene ved å ta egne valg. Med andre ord blir barnet mer selvstendig i hjemmet, i barnehagen eller på skolen og i fritiden.

Bruk av aktivitetsplaner har vært en sentral metode i opplæringen av spesielt barn og unge med autisme, men også av personer med ulike utviklingshemninger. Aktivitetsplaner for barn med autisme er en bok for foreldre, studenter og fagfolk.

Lynn E. McClannahan og Patricia J. Krantz er ledere for Princeton Child Development Institute, et program som er non-profit og basert i lokalsamfunnet, og som tilbyr tjenester basert på vitenskapelig metoder til barn, ungdom og voksne med autisme. McClannahan og Krantz er forfattere av mange forskningsartikler og bøker, og deres forsking på anvendt atferdsanalyse innefor autismefeltet er internasjonalt anerkjent.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Aktivitetsplaner for barn med a
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=261360