Hopp over navigasjon

Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober.
Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.


         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2006 . - Bok . - 372 s.
Bokmål
Hylleplass:
658.314 B
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Den mest komplette og grundige boken om emnet på norsk.

Individet har store ressurser i form av «skjulte» talenter, men greier ikke å utvikle sitt potensial alene. Coaching handler om å hjelpe individet med å utvikle tenke-, være- og læremåte, samt følelser, for å realisere viktige personlige og organisatoriske mål.

Coaching - Å hjelpe ledere og medarbeidere til å lykkes, er den mest komplette og grundige boken om emnet på norsk. Forfatteren er inspirert av positiv psykologi og berører også spesialiseringer som selvcoaching, emosjonell coaching, «lyncoaching» og executive coaching.

2. utgave har vært gjenstand for en fullstendig revisjon.
80 % av innholdet er nyskrevet. Blant annet inneholder denne utgaven en rekke eksempler og praktiske øvelser. Boken har en bredere tilnærming og presenterer et større tilfang av coachingmetoder. Etikk og følelser er viet bred plass, og sist, men ikke minst, gis det en solid oversikt over aktuelle forskningsresultater.

DEL I: Bakteppe
- Betingelser for å lykkes med coaching
Kapittel 1
- Coaching: drømmen om å realisere "det umulige"
Kapittel 2
- Fundamentet: Grunnlaget for god coaching
Kapittel 3
- Utvikling av coaching: Fra landsbyen Kocs til morderne ledelse
Kapittel 4
- Idèkilder til coaching: Hvor finner vi inspirasjon

DEL II: Metoder
- Framgangsmåter for å gjennomføre coaching
Kapittel 5
- Basismetoder i coaching: Fra mange alternativer til eklektikk
Kapitell 6
- En generell metode i coaching: Hva gjør vi steg for steg?
Kapittel 7
- Spesialisering i coaching: Hvordan tilpasse ulike behov?

DEL III: Verktøykassa
- Bruk av midler som del av metoden
Kapittel 8
- Emosjonell intelligens (EQ): Hvordan forstå og påvirke deg selv og andre?
Kapitell 9
- Kommunikasjon: Å skape "den magiske relasjonen"
Kapitell 10
- Superledelse og selvledelse: Å lede andre til å lede seg selv
Kapittel 11
- Coaching: Hva kan forskning bidra med?
Kapitell 12
- Coaching i praksis: Å øke sannsynligheten for å lykkes
Kapittel 13
Oppsummering: "Nøkler" i coaching

Appendiks I: Trening i coaching

Appendiks II: Interesseorganisasjoner innenfor coaching

Appendiks III: Å starte med coaching

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Coaching : å hjelpe ledere og m
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=226327