Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2005 . - Bok . - 279 s.
Bokmål
Hylleplass:
790 F
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Denne grunnboka i aktivitetsfag viser hvordan fritidskontekster kan være pedagogiske tumleplasser i arbeid med barn og unge.

Det presenteres ulike psykologiske og sosiologiske perspektiver på fritid og fritidens betydning i den menneskelige utvikling, og det synliggjøres hvilke arenaer og pedagogiske verktøy som er sentrale, hvordan involveringsprosessen bør være og hvilke konsekvenser dette får for miljøarbeidet.

I bokas siste del knyttes teori og didaktikk sammen i fritidsaktivitetene musikk, drama, nettaktivitet, film, friluftsliv, fysisk aktivitet og motor.

Boka er skrevet for studenter og yrkesgrupper som arbeider med barn og unge, oppvekst og utvikling.

Reidar Säfvenbom som er redaktør og hovedforfatter er forsker ved Norges idrettshøgskole. Bidragsyterne har bred erfaring med aktivitetsfag og bruk av aktiviteter i pedagogiske virksomhet.

Tips en venn

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Fritid og aktiviteter i moderne
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=216925