Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2005 . - Bok . - 207 s.
Bokmål
Hylleplass:
658.11 M
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Mange sysler med tanken om å etablere sin egen bedrift, og noen få iverksetter sine planer. Denne boken er skrevet for deg som ennå er på tenkestadiet, for deg som er i ferd med å etablere deg og for deg som har etablert en bedrift innen matsektoren. I tillegg vil boken også være nyttig for veiledere og tilretteleggere for nyskaping innen fiskeri, havbruk og landbruk.

Vi er opptatt av bedrifter som har tilknytning til mat. Vi retter oss mot gründere med mindre bedrifter som produserer, foredler, distribuerer, selger eller serverer småskalaprodusert og spesialisert mat i en eller annen form - fra spesialprodukter fra et gårdsbruk eller spesialprodukter av fisk til et serveringssted eller en matbutikk med spesialiteter.

Utfordringene som en matgrunder støter på er mange og sammensatte. Tema som drøftes i boken er:

- Hvorfor bli matgrunder?
- Oppbygging av matvaresektoren og rammebetingelser
- Fra ide til mat bed rift
- Hva betyr hushold, familie og kjønn for bedriftsetablering?
- Hva legger forbrukerne mest vekt på?
- Valg av konkurransestrategi
- Markedsføring og markedskanaler
- Samspill, relasjonsbygging og nettverk
- Støttespillere i nyskapingsarbeidet

Bidragsytere er forskere fra Fiskeriforskning, Nordlandsforskning, Norsk institutt for landbruksøkonomisk forskning (NILF], Norsk senter for bygdeforskning og Statens institutt for forbruksforskning (SIFO).

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Matgründeren : om å utvikle små
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=214425