Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober. Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.
Denne boken presenterer nye metoder og modeller til bruk i lærerstudenters, læreres og skolelederes læringsarbeid. Intensjonen er å vise hvordan innsikt i og utvikling av egen læringskompetanse kan forbedre elevenes læring i skolen. Forfatterne har flere års erfaring med utvikling av pedagogiske verktøy for forskende skoleaktører og viser i boken noen grunnleggende vilkår for at lærerne skal bli flinkere til å lære til seg og ikke bare fra seg. En viktig forutsetning for å lykkes i dette læringsprosjektet er at lærerstudentene møter praksislærere, fagdidaktikere og fagpedagoger som selv vet hva det vil si å lære gjennom egen erfaring. Målgruppe for boken er studenter i lærerutdanningen, lærere og skoleledere.