Demokrati og medborgerskap i skolen : teoretiske overveielser og didaktiske muligheter
Hein Berdinesen (red.)Bok · Flerspråklig · utgitt 2023
·
Hylleplass: 370.11 DEM
Ledig
- Tønsberg Voksen: 1 av 1 ledig
Plassering: fag (hylleplass: 370.11 DEM)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001645741 *003NO OsBA *00520230626080202.0 *007ta *008230602s2023 no e 0 0 mul d *009 cam a22 c 4500 *019 $bl *020 #$a9788282656535$cNkr 499.00$qheftet *035 $a(NO-LaBS)21081989(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0687664 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda *041 $amul$anob$anno *082 #$a370.115$qNO-OsBA$223/nor/20230616 *090 $c370.11$dDEM *24500$aDemokrati og medborgerskap i skolen$bteoretiske overveielser og didaktiske muligheter$cHein Berdinesen (red.) *264 $aOslo$bDreyers forlag$c2023 *300 #$a469 sider$billustrasjoner *336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 #$auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 #$abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 #$aNordmenn$bn.$mNasjonalitet/regional gruppe$2bibbi$81 *520 #$aDenne boken består av 17 forskningsbaserte kapitler skrevet av utdanningsforskere ved seks lærerutdanningsinstitusjoner i Norge. Den handler om det tverrfaglige temaet demokrati og med-borgerskap i skolen, og er en faglig ressurssamling for lærerstudenter og lærere og alle som er interessert i skole og utdanning. Du får lese tekster som tar for seg medborgerskapskapsbegrepets historiske og begrepsmessige utvikling i et internasjonalt forskningsfelt, inkludert globalt medborgerskap og digitalt medborgerskap og dannings.loso.ske perspektiver. Både ferdighetsmessige og pedagogisk-.loso.ske aspekter ved kritisk tenkning og etisk bevissthet blir drøftet, som problemløsningsstrategier, sannhetslære, saklighetslære og etikk og moral. Flere av kapitlene er empirisk orienterte mot demokrati og medborgerskap og kritisk tenkning i de ulike fagene i lærerutdanningen, gjennom teoretiske og empiriske studier, der lærere, elever og lærerutdannere er informanter. *546 #$aTekst på bokmål og nynorsk *650 7$aDemokrati$gpedagogikk$xOpplæring$0(NO-OsBA)1130661$2bibbi$9nob$_70148300 *7001#$aBerdinesen, Hein$d1974-$0(NO-TrBIB)5064418$4edt$81$_45993500 *7300#$aDemokrati og medborgerskap i skolen$iOversettelse av:$lNorsk$_70148200 *8521#$h370.11$iDEM *856 #$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0506639a-2db9-48b8-a377-de16e67915ae/original.jpg$3Omslagsbilde *856 #$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/0506639a-2db9-48b8-a377-de16e67915ae/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde ^