101 grep for å aktivisere elever i matematikk : matematikkdidaktikk i teori og praksis
Elise Klaveness, Lisbet Karlsen og Kåre Kverndokken (red.)Ledig
- Tønsberg Voksen: 1 av 1 ledig
Plassering: fag (hylleplass: 510.71 1)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001613893 *00520200815051152.0 *007ta *008190314t2019||||no# ###e#|||||00|#0#nob|d *00900000nam#a2200000#c#4500 *019 $bl *020 $a9788245024524$qheftet$cNkr 429.00 *035 $a(NO-LaBS)12120384(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150318988 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda *08204$a510.71$qNO-OsBAS$223/nor *090 $c510.71$d1 *24500$a101 grep for å aktivisere elever i matematikk :$bmatematikkdidaktikk i teori og praksis$cElise Klaveness, Lisbet Karlsen og Kåre Kverndokken (red.) *250 $a1. utgave *264 1$aBergen$bFagbokforlaget$c[2019] *300 $a373 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)13048096$2bokbas *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)90333951$2bokbas *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)98023270$2bokbas *4901 $a101-serien *520 $aKan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere. *65017$aMatematikk$2bokbas$9nob$_69382100 *65017$aUndervisningsmetodikk$2bokbas$9nob$_71144100 *7001 $aKarlsen, Lisbet$d1954-$0(NO-TrBIB)98023270$4edt$_67463200 *7001 $aKlaveness, Elise$d1973-$0(NO-TrBIB)13048096$4edt$_67463300 *7001 $aKverndokken, Kåre$d1947-$0(NO-TrBIB)90333951$4edt$_45254700 *830 0$a101-serien$_38228000 *8521 $h510.71$i1 *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/88/89/150318988/productimage_ORG_f34c1d715f956078ea56d574056399c60df60e71.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^