*0010590937
*003NO-LaBS
*00520211011223952.0
*007t
*008200824s2020 no er 0 nob d
*009 nam 1
*019 $bl
*020 $a978-82-430-1341-4$qheftet$cNkr 199.00
*0243 $a9788243013414
*035 $a(NO-LaBS)12597821(bibid)
*035 $a(NO-OsBAS)150353211
*040 $bnor
*08204$a305.23$223/nor$qNO-OsBAS
*090 $c305.23$dM
*1001 $aMadsen, Ole Jacob$d1978-$6(NO-LaBS)590937-1$_49493500
*24510$aLivsmestring på timeplanen$brett medisin for elevene?$cOle Jacob Madsen
*260 $aOslo$bSpartacus$c[2020]
*300 $a192 sider$c19 cm
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)590937-1
*4901 $aKompass
*500 $aKulturfond
*5208 $aKan skolen lære oss å mestre livet? Fra høsten 2020 kommer folkehelse og livsmestring inn i læreplanen i den norske skolen. Denne oppdateringen av Kunnskapsløftet er hilst velkommen av elever og lærere, helsepersonell og samtlige politiske partier. Men lar egentlig livet seg mestre? Er mestring en god målestokk for hvordan vi bør leve? Og vil livsmestring som tema i skolen svare på de vanskene barn sliter med i dag? Psykolog og filosof Ole Jacob Madsen mener at innføringen av livsmestring i skolen viser en tendens i vårt samfunn til å legge stadig mer ansvar på individet. Og til at problemer som egentlig bør løses politisk, blir noe enkeltmennesket - i dette tilfellet barna våre - selv må håndtere. Det virker enklere å lære dem å takle presset, enn å faktisk redusere det. Men er vi bare i ferd med å lage enda en arena der barna skal prestere?
*65007$aMental helse$9nob$2Bokbasen AS$_43753100
*65007$aSkolen$9nob$2Bokbasen AS$_10158200
*65007$aUngdom$9nob$2Bokbasen AS$_10398900
*651 7$aNorge$9nob$2Bokbasen AS$_10170400
*830 0$aKompass$_45250100
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/11/32/150353211/productimage_ORG_6e7fd62740038bc385dcb1925c447d893848214f.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
^