Eksamensrevolusjonen : råd og tips om eksamen og alternative vurderingformer
Arild RaaheimRaaheim, Arild 378.1 R
Bok Bokmål utgitt 2016
Hylleplass: *0010395766 *003NO-LaBS *00520211011213051.0 *007t *008980611b xx e 0 nob d *009 n *019 $bl *020 $a978-82-05-49081-9$qh.$cNkr 349.00 *035 $a(NO-LaBS)10453145(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0465228 *08204$qNO-OsBA$a378.1662$223/nor *090 $c378.1$dR *1001 $aRaaheim, Arild$d1956-$6(NO-LaBS)395766-1$_36015600 *24510$aEksamensrevolusjonen$bråd og tips om eksamen og alternative vurderingformer$cArild Raaheim *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016 *300 $a162 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)395766-1 *500 $aKatalogisert etter omslaget *5058 $aHar bibliografi, noter, register *5208 $aFå ting er opphav til så mye stress og er så mye debattert innenfor vårt utdanningssystem som eksamen. Måler den det studentene har tilegnet seg av kunnskap og forståelse i faget - og i så fall, hvor godt? Til tross for debatten, står eksamen fremdeles høyt i kurs og er ofte den fortrukne formen for vurdering. Dette kan skyldes flere ting, selv om det finnes andre typer vurderingsformer. Boken består av to deler. I del 1 gjennomgås noe av forskningen som kartlegger sammenhengene mellom vurderingsform og læring. I del 2 skisserer forfatteren 40 alternative vurderingsformer. Arild Raaheim er professor i universitetspedagogikk ved Universitetet i Bergen og ved Norges Handelshøyskolen (NHH). Omtalen er utarbeidet av BS. *65017$aEksamen$ghøyere utdanning$2bibbi$_69028100 *65027$aEvaluering$ghøyere utdanning$2bibbi$9nob$_69028200 ^