Kunsten å bryte grenser : tverrfaglig læring i skolen
Dag Johannes Sunde og Hans-Marius Fløtre ChristensenSunde, Dag Johannes · Bok · Bokmål · utgitt [2022]
·
Hylleplass: 371.3 S
Ikke ledig
Biblioteket har (for tiden) 0 eksemplarerHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001626318 *00520220428155658.0 *007ta *008190826t2022||||no# ###e#|||||00|#0#nob|d *00900000nam#a2200000#c#4500 *019 $bl *020 $a9788215036182$qheftet$cNkr 379.00 *035 $a(NO-LaBS)16198228(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150329184 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda *08204$a371.3$qNO-OsBAS$223/nor *090 $c371.3$dS *1001 $aSunde, Dag Johannes$d1976-$0(NO-TrBIB)4009879$4aut$_46071800 *24510$aKunsten å bryte grenser :$btverrfaglig læring i skolen$cDag Johannes Sunde og Hans-Marius Fløtre Christensen *264 1$aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022] *300 $a198 sider$billustrasjoner *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 $abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)1642068491134$2bokbas *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)1642068491135$2bokbas *386 $mCountry of origin$bNO$0(NO-TrBIB)4009879$2bokbas *520 $aNår grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen. *65017$aLæring$9nob$2bokbas$_45040400 *65017$aUndervisningsmetodikk$9nob$2bokbas$_43650500 *7001 $aChristensen, Hans-Marius Fløtre$d1972-$0(NO-TrBIB)1642068491134$4aut$_68138600 *7001 $aHelgesen, Lisbeth$0(NO-TrBIB)1642068491135$4ill$_68138700 *8521 $h371.3$iS *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/84/91/150329184/productimage_ORG_1d1db95cbf9b6c570eb9950932d3d5fcfb41ba20.jpg$qimage/jpeg ^