Førerkortet : lærebok klasse B : trafikalt grunnkurs, valgfag trafikk
Bjarne Eikeland og Stig Anders Ohrvik (red.) ; illustrasjoner: Ivan AndreassenEikeland, Bjarne · Bok · Bokmål · utgitt 2021
·
Hylleplass: 629.28 E
Ledig
Berg kretsfengsel: 1 av 1 ledig
Plassering: fag (hylleplass: 629.28 E)
Plassering: fag (hylleplass: 629.28 E)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001616742 *00520210311173429.0 *007ta *008210218t2021||||no# ###e#|||||00|#0#nob|d *00900000cam#a2200000#c#4500 *019 $amu$bl *020 #$a9788292815298$cNkr 330.00$qheftet *035 $a(NO-LaBS)13237710(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150368088 *040 $aNO-OsBAS$bnob$erda *08204$a629.283$qNO-OsBAS$223/nor *090 $c629.28$dE *1001#$aEikeland, Bjarne$d1938-$0(NO-TrBIB)90695092$4aut$_67672700 *24510$aFørerkortet :$blærebok klasse B : trafikalt grunnkurs, valgfag trafikk$cBjarne Eikeland og Stig Anders Ohrvik (red.) ; illustrasjoner: Ivan Andreassen *250 #$a11. utgave *264 1$a[Skedsmokorset]$bTrafikkforum$c2021 *300 #$a238 sider$billustrasjoner$c24 cm *336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 #$auformidlet$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/#1007$2rdamt *338 #$abind$0http://www.rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/#1049$2rdact *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)1453362518152$2bokbas *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)90695092$2bokbas *386 #$bNO$mCountry of origin$0(NO-TrBIB)90917499$2bokbas *520 #$aDenne boka er spesielt laget for deg som skal ha førerkort for bil, men den kan også brukes i trafikalt grunnkurs og i valgfag trafikk i ungdomsskolen. Kapitlene 1, 2, 4 og 5 dekker målene i trafikalt grunnkurs. De aller fleste vil på et eller annet tidspunkt ha førerkort for bil. Selv om det særlig i de største byene er en tendens til at stadig flere velger bort det å ha privatbil, vil det å ha førerkort for bil være en del av allmenndannelsen i lang tid fremover: Det vil være en kompetanse og en rettighet som det er forventet at man har. Den teknologiske utviklingen går i retning av kommunikasjonsformer som er mer bærekraftige og miljøvennlige, og bilprodusentene utvikler biler som i økende grad er selvkjørende. Men selv om vi allerede i dag kan oppleve at noen kjøretøy er i stand til å kjøre selv på noen steder, så vil det ta lang tid før alle kjøretøy kan kjøre selv over alt. Dette innebærer at vi er for full fart på vei inn i en fase med blandingstrafikk, hvor trafikkbildet vil bestå av både myke trafikanter, selvkjørende kjøretøy og førerstyrte kjøretøy. Dette er en endring som vil oppleves som krevende, og i tillegg til den trafikantkompetansen vi allerede har, vil vi i stor grad være nødt til å tilegne oss kompetanse på de nye førerløse kjøretøyene. Ikke bare fordi vi selv kommer til å være ansvarlige operatører på slike kjøretøy, men også fordi vi kommer til å møte stadig flere slike kjøretøy i trafikken, både som myke trafikanter og som førere av førerstyrte kjøretøy. *650 $aBilsertifikat$9nob$_10189200 *650 7$aFørerkort$2bokbas$9nob$_71151300 *650 7$aPersonbiler$2bokbas$9nob$_70455000 *7001#$aAndreassen, Ivan$d1955-$0(NO-TrBIB)90917499$4ill$_67672800 *7001#$aOhrvik, Stig Anders$d1970-$0(NO-TrBIB)1453362518152$4aut$_67672900 *8521#$h629.28$iE *85641$amedia.boknett.no$qimage/jpeg$uhttps://media.boknett.no/objects/88/80/150368088/productimage_ORG_e8b0c8aadb9a1fbbffc089f79c68c966c77f1cd5.jpg$3Omslagsbilde ^