101 måter å fremme muntlige ferdigheter på : om muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk
Kåre Kverndokken (red.)Bok 371.3
Bokmål utgitt cop. 2016
Hylleplass: *0010387254 *003NO-LaBS *00520211011212702.0 *007t *008980611b xx e 0 nob d *009 n *019 $bl *020 $a978-82-450-1799-1$qh.$cNkr 419.00 *035 $a(NO-LaBS)10451435(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0463809 *08204$qNO-OsBA$a371.37$223/nor *090 $c371.3 *24500$a101 måter å fremme muntlige ferdigheter på$bom muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk$cKåre Kverndokken (red.) *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2016 *300 $a356 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)90333951 *5058 $aHar bibliografi, noter *5208 $aHensikten med denne boken er å øke den teoretiske innsikten i muntlighet som fagfelt og synliggjøre hva som ligger i begrepene «muntlig kompetanse» og «muntlige ferdigheter». Boken består av to deler. Del 1 inneholder syv vitenskapelige, fagfellevurderte artikler som behandler mange sentrale temaer knyttet til muntlighet: samtale, lytting, retorikk, fortelling, m.m. Del 2 er knyttet til forskningsdelen. Teori og praksis bindes sammen i de 101 oppslagene på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromstudier. Leseren får et rikt og variert repertoar av muntlighetsdidaktikk gjennom de konkrete og praktiske rådene og oppleggene. *65017$aMuntlig framføring$gundervisningsmetoder$2bibbi$9nob$_68918200 *7001 $aKverndokken, Kåre$d1947-$0(NO-TrBIB)90333951$8m$eredaktør$4edt$_45254700 ^