Elevsamtalen, læringsdialog og vurdering
Roald Jensen og Camilla Hauren LeirvikJensen, Roald 371.102 J
Bok Bokmål utgitt 2015
Hylleplass: *0010373531 *003NO-LaBS *00520211011212100.0 *007t *008081104b xx e 0 nob d *009 n *019 $bl *020 $a978-82-05-47342-3$qh.$cNkr 220.00 *035 $a(NO-LaBS)10290990(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0433041 *08274$qNO-OsBA$a371.102$25 *090 $c371.102$dJ *1001 $aJensen, Roald$6(NO-LaBS)373531-1$_42595800 *24510$aElevsamtalen, læringsdialog og vurdering$cRoald Jensen og Camilla Hauren Leirvik *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2015 *300 $a96 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)373531-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)373531-2 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register *5208 $aBoken handler om hvorfor det er viktig å snakke om læring, hvordan dialog kan fremme læring og hvordan dette kan inngå i en helhetlig praksisvurdering. Den inneholder to deler. Del en er viet tanker om læringsdialog og dens betydning for læring. Læring settes her inn i en helhetlig og overgripende sammenheng og det gis eksempler på ulike innfallsvinkler til læringsdialog. Del to viser hvordan læringsdialog kan brukes i forskjellige tidsspenn og hvordan læringsdialog og vurdering kan ses i en større sammenheng i skolens virksomhet. Roald Jensen jobber ved lærerutdanningen ved Høgskolen i Vestfold. Camille Hauren Leirvik er ansatt i Utdanningsetaten i Oslo kommune, Avdeling for pedagogisk utvikling og kvalitet. *65017$aElevsamtaler$2bibbi$_68913100 *7001 $aLeirvik, Camilla Hauren$d1974-$emedforfatter$4aut$6(NO-LaBS)373531-2$_42595900 ^