Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
Bok . - 469 sider
Flerspråklig
Opplysninger:
Denne boken består av 17 forskningsbaserte kapitler skrevet av utdanningsforskere ved seks lærerutdanningsinstitusjoner i Norge. Den handler om det tverrfaglige temaet demokrati og med-borgerskap i skolen, og er en faglig ressurssamling for lærerstudenter og lærere og alle som er interessert i skole og utdanning. Du får lese tekster som tar for seg medborgerskapskapsbegrepets historiske og begrepsmessige utvikling i et internasjonalt forskningsfelt, inkludert globalt medborgerskap og digitalt medborgerskap og dannings.loso.ske perspektiver. Både ferdighetsmessige og pedagogisk-.loso.ske aspekter ved kritisk tenkning og etisk bevissthet blir drøftet, som problemløsningsstrategier, sannhetslære, saklighetslære og etikk og moral. Flere av kapitlene er empirisk orienterte mot demokrati og medborgerskap og kritisk tenkning i de ulike fagene i lærerutdanningen, gjennom teoretiske og empiriske studier, der lærere, elever og lærerutdannere er informanter.
Hylleplass:
370.11 DEM
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Tønsberg Voksen fagUtlånt til 1/6/2024
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Demokrati og medborgerskap i sk
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom

Fra trefflista

https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=645741