Hvorfor blir noen lærere elsket av elever og sett på som drømmelærere? Elever ønsker å bli sett og forstått av lærere som liker dem. Alle elever ønsker å lære, men det må oppleves som relevant for livene deres. Gjennom personlig læring kan lærere i dagens skole knytte læring til hver enkelt elevs interesser. Hvilke egenskaper og karakteristikker er viktige for å lykkes i klasserommet? Gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler gir denne boken inspirasjon til hvordan du kan utvikle deg som drømmelærer og motivere den enkelte elev. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanning, lærere og andre som jobber med tilrettelegging for elevers læring i skolen. Dag Johannes Sunde jobber som spesialrådgiver i Oslo rådhus i Byrådsavdeling for oppvekst og kunnskap. Han har tidligere jobbet som seniorrådgiver i Utdanningsdirektoratet med vurdering og læreplanutvikling, og har de seneste årene jobbet med Fagfornyelsen av Kunnskapsløftet. Sunde er musikkviter og har jobbet som lærer i ungdomsskolen. I 2017 gav han ut boken «Fra læreplan til klasserom. Kreativt arbeid med kompetanse og vurdering for læring i fag».
Noen lærere blir sett på som drømmelærere. Hvilke egenskaper er viktig for å lykkes i klasserommet, for elvene ønsker å lære, men det må være relevant for dem. Gjennom personlig læring kan lærere i dagens skole knytte læring til hver enkelt elevs interesser. Denne boka gir gjennom teoretiske perspektiver og konkrete eksempler inspirasjon til hvordan man kan utvikle seg til drømmelærer og motivere den enkelte elev. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanning, lærere og andre som jobber med tilrettelegging for elevers læring i skolen. Omtalen er utarbeidet av BS.