Hopp over navigasjon

Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober.
Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.


         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2004 . - Bok . - 97 s.
Bokmål
Hylleplass:
658.312 T
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Det hører med til god personalomsorg at lederen ivaretar sine medarbeidere også når de er sykmeldt. Slik omsorg forsterker positive relasjoner mellom leder og ansatt, det øker tilknytningen til arbeidsplassen og det gir en mulighet for å diskutere tiltak som kan redusere den enkeltes sykefravær.

Oppfølging av sykmeldte er ett av flere verktøy i bedriftenes sykefraværsarbeid. Etter endringer i Folketrygdloven pr. 1. juli 2004, er det faktisk slik at en leder må foreta en sykefraværsamtale med sine ansatte senest innen åtte ukers sykemelding. Tankegangen er at man gjennom samtaler med den sykmeldte kan sette i verk tiltak som kan forkorte/forebygge fravær for det enkelte individ og slik oppnå et lavere sykefravær i bedriften.

Boken gir tips både om hvordan man kan gå frem og hva man kan ta opp i en slik samtale. Det er også lagt inn spørsmål og svar på problemstillinger som mange erfaringsmessig lurer på eller synes er vanskelig. Målet er å gi ledere praktiske tips for oppfølging av sykmeldte medarbeidere, og å gi økt innsikt i hva som påvirker samspillet mellom leder og medarbeider i en slik situasjon.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Sykefraværssamtalen
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=202997