Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2004 . - Bok . - 139 s.
Bokmål
Hylleplass:
658.406 H
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Egne ressurser og kompetanse er ikke alltid tilstrekkelig for å utvikle konkurransedyktige bedrifter. Samarbeid, allianser og nettverk mellom bedrifter har de siste årene fått større og større betydning både i norsk og internasjonalt næringsliv. Ved å samarbeide kan bedrifter nå målsetninger som de ikke kan realisere alene. Men bedriftssamarbeid er ikke uten fallgruver, og mange samarbeider fører aldri til de ønskede gevinstene.

Formålet med denne boken er å bidra med kunnskap om hvilke gevinster man kan oppnå gjennom samarbeid, og ikke minst hvilke forutsetninger som må være til stede for at gevinstene skal kunne realiseres.

Boken er rikt illustrert med eksempler og minicase og henvender seg til næringslivsansatte som arbeider i bedrifter som er involvert i samarbeid, eller som vurderer å gå inn i et bedriftssamarbeid. Boken er også meget godt egnet for studenter på universitets- og høyskolenivå som tar kurs innenfor strategi, markedsføring, samt organisasjon og ledelse.

Sven A. Haugland, dr.oecon., er professor ved Norges Handelshøyskole. Hans forskningsarbeid er konsentrert om bedriftssamarbeid, internasjonalisering og distribusjon.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Samarbeid, allianser og nettver
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: