Hopp over navigasjon

Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober.
Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.


         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2011 . - Bok . - 156 s.
Bokmål
Hylleplass:
371 G
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Boken beskriver hvordan læreren og sosialarbeideren kan arbeide sammen i skolen.

Boken gir deg teoretisk innsikt og praktisk kunnskap til å gå i gang med og opprettholde et slikt tverrfaglig samarbeid. Forfatterne belyser samarbeidet på systemnivå, i klassen, i skole-hjem-relasjonen og i elev-lærer-relasjonen.

Sentrale elementer i boken er klasseledelse, gruppeprosesser, konfliktløsning, samtaler og endringsprosesser.

Side
INNLEDNING11
KAPITTEL 1STRUKTURELLE OG INTERAKSJONISTISKE PERPEKTIVER I SKOLEN16
KAPITTEL 2SOSIALARBEIDER I UNGDOMSSKOLEN27
KAPITTEL 3GRUPPEPROSESSER I SKOLEN40
KAPITTEL 4REALSJONSARBEID I SKOLEN55
KAPITTEL 5SAMTALER KAN GI GODE MØTER72
KAPITTEL 6VÅR «FELLES» ELEV - SAMARBEID MED DE FORESATTE91
KAPITTEL 7TVERRFAGLIG SAMARBEID111
KAPITTEL 8ENDRINGSPROSESSER119
KAPITTEL 9REFLEKSJON124
AVSLUTNING129
LITTERATUR131
VEDLEGG 1, 2, 3 OG 4147-151

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Sosialfaglig arbeid i skolen :
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: