Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

101 grep for å aktivisere elever i matematikk : : matematikkdidaktikk i teori og praksis


Hylleplass
510.71 1
Tittel
Utgitt
Omfang
373 sider
Tittel
Opplysninger2
Kan det være bra å regne feil? Hvordan kan man som lærer skape gode matematiske samtaler som fremmer elevenes læring? Hvordan kan man utvikle dybdelæring og en varig matematikkforståelse slik at elevene evner å se sammenhenger og bruke lærestoffet i nye kontekster? Dette er noen av de sentrale matematikkfaglige spørsmålene som tas opp i boka. Del I består av sju fagfellevurderte vitenskapelige artikler. Del II inneholder 101 metodiske grep til bruk i undervisningen. Her bindes matematikkdidaktisk teori og praksis sammen på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromsstudier. Med den nye 5-årige lærerutdanningen forventes det at lærere i større grad blir forskere på egen undervisning og kan teoretisere og begrunne sine valg. Boka er en god kilde til å se sammenheng mellom teori og praksis. 101 grep for å aktivisere elever i matematikk bidrar med ny forskning på feltet. Boka er en skattkiste for alle som skal jobbe med å utvikle elevers matematiske kompetanse i hele det 13-årige skoleløpet. Bokas målgruppe er lærere, studenter, lærerutdannere og forskere.
Emner
Dewey
Nettressurser
ISBN
Tittelnr
Bok
AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Tønsberg Voksen fagUtlånt til 11/6/2024