Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Leselyst i klasserommet : om trusler og redningsaksjoner


Hylleplass
372.45 H
Forfatter
Tittel
Omfang
175 sider
Opplysninger2
Har du lyst til å lese? Eller ikke? Ordet readicide er blitt brukt for å beskrive et angrep på leselysten i amerikansk skole. I norsk skole er situasjonen annerledes og litteraturundervisningen sunnere. Bør vi likevel være på vakt? Er det faktorer som truer norske elevers leselyst? Hvordan kan leselysten forsvares? Eller er trusselbildet overdrevet? Lærere i både grunnskole og videregående skole må daglig reflektere over og ta stilling til mange spørsmål knyttet til leselyst. I Leselyst i klasserommet drøfter Åsmund Hennig slike spørsmål, og forklarer hvordan vi kan forstå leselyst i lys av nyere litteraturdidaktisk forskning. Boken presenterer et vidt spekter av tilnærmingsmåter til undervisningen for å fostre leselyst hos barn og unge.
Emner
Dewey
Nettressurser
ISBN
Tittelnr
Bok