Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Skolen vår!


Hylleplass
371 S
Tittel
Omfang
254 s.
Opplysninger2
I denne boka presenteres nyere forskning på hvordan skoler arbeider og samarbeider med eksterne systemer for at ulike grupper av elever skal oppleve tilhørighet. Forskningen i boka tar utgangspunkt i elever som har behov for særskilt tilrettelegging og får spesialundervisning, men den har også med forskning fra flere andre områder som mobbing og læringsmiljø hvordan skoler kan skape tilhørighet for elever med flerkulturell bakgrunn ekstra flinke elever lærernes utfordringer med å mestre et mangfoldig klasserom skolers arbeid med å kartlegge elevenes læringsmiljø Alle bidragene i boka springer ut fra ulike forskningsmiljøer som ofte omtales samlet som «instituttsektoren», og er med på å vise fram instituttsektoren i Norge sin unike posisjon som kunnskapsgrunnlag for utviklingen av skolen. Med boka ønsker forfatterne å bidra til økt kunnskap om skolenes arbeid med å skape tilhørighet for ulike elevgrupper, og dermed bidra til en forskningsinformert debatt om skolers mangfoldige arbeid med tilhørighet.
Emner
Dewey
371
Nettressurser
ISBN
Tittelnr
Bok