Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Barns språkutvikling : muntlig og skriftlig


Hylleplass
401.93
Forfatter
Tittel
Omfang
354 s.
Opplysninger2
Å lære språket er noe av det viktigste som skjer i et barns liv. Denne grundige innføringsboka viser hvordan barn gradvis tilegner seg språket gjennom dialog, fortelling og lek. Boka viser stadiene i den tidlige skrivingen og lesingen, og den gir råd og veiledning om hvordan voksne best kan støtte og stimulere utviklingen både i barnehagen og i skolen. Autentiske eksempler gjør stoffet levende og praksisnært. Gode språklige ferdigheter i barnehagealder er avgjørende både for senere læring og sosial mestring. For å kunne gi barna best mulige forutsetninger for å utvikle språket sitt, må lærere i barnehager og småskole ha gode kunnskaper om språkutviklingen og hva som fremmer den best. Boka er skrevet for studenter i barnehagelærerutdanning og grunnskoleutdanning. Den er også aktuell som etterutdanning for alle som har et særlig ansvar for den muntlige og skriftlige språkutviklingen til barn fra fødselen til de første årene i skolen. Denne utgaven er oppdatert i forhold til ny forskning på området. Forfatteren tar høyde for tverrfagligheten innenfor kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk, som kommer med den nye rammeplan for barnehagelærerutdanningen høsten 2013.
Emner
Dewey
Nettressurser
ISBN
Tittelnr
Bok
AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Revetal Voksen fag401.93På hylla