Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Identitet som lærer


Hylleplass
371.1 W
Forfatter
Tittel
Omfang
187 s.
Opplysninger2
Identitet som lærer handler om hvordan lærere utvikler seg som profesjonsutøvere gjennom yrkeskarrieren. Forfatteren behandler fire hovedtemaer: hva gode lærere og skoleledere gjør og hvorfor hvordan uformell læring finner sted i praksis lærerens profesjonelle identitetsdannelse - relasjonelt, faglig og personlig læreres og skolelederes motivasjon for yrket Gode lærere jobber i team, de står sammen om planlegging og gjennomføring av undervisning og de samarbeider om elevvurdering. De sier at det å tilhøre et fellesskap der man drar lasset sammen er helt nødvendig for kunne jobbe profesjonelt og lykkes med utviklingsarbeid. Boka gir også en teoretisk inngang til å forstå profesjonell identitet. Identitet henspiller da på noe dynamisk som kommer til uttrykk på varierte måter i ulike sammenhenger. Identitet som lærer er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen og for nyutdannede lærere på vei ut i skolen.
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok