Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Nyskapning : arbeidsbok i kreative metoder


Hylleplass
650.1 L
Forfatter
Tittel
Omfang
246 s.
Opplysninger2
Ønsker du å bli dyktig til å løse problemer og utvikle nye løsninger? Hva kreves i så fall? Og hvordan kan du arbeide mer effektivt og målrettet med nyskapning? Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet. For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter. Boken egner seg for: organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder studenter og elever som vil lære seg kreative metoder lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen Les kronikk av forfatteren om Nyskapning i Dagens Næringsliv.
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok