Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Hva gikk galt hos legen? : når dialogen svikter


Hylleplass
610.69 H
Forfatter
Tittel
Omfang
211 s.
Opplysninger2
Har bibliografi, noter . - Legebesøk kan oppleves forskjellig. De fleste gangene fører legebesøket til fornøyde pasienter som får tilfredsstillende behandling. Andre ganger går det galt, og konsultasjonen blir en dårlig opplevelse for pasienten. Pasienten kunne for eksempel ha følelsen av å bli avvist eller ikke forstått, eller legen opptrådte direkte uhøflig. Denne boken inneholder 90 autentiske pasienthistorier, og tar opp ulike temaer hvor pasienter har hatt en dårlig konsultasjon. Den inneholder også kommentarstoff med forslag til alternative måter å håndtere de ulike situasjonene på. Boken henvender seg hovedsakelig til medisinstudenter som er en del av opplæringen i pasientkommunikasjon, samt leger og helsepersonell. Omtalen er utarbeidet av BS.
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok