Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Den Digitale lærergenerasjonen : utfordringer og muligheter


Hylleplass
371.33 D
Tittel
Omfang
242 s.
Opplysninger2
Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter . - Hvorfor er det så vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer? I denne boken retter forfatterne søkelyset mot kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning, og viser at denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. Forfatterne trekker frem og vektlegger de nye mulighetene teknologien kan gi undervisningen, og tar opp spørsmål som blant annet: hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonen mellom lærere og elever? Hvilke etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? Omtalen er utarbeidet av BS.
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok
AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Tønsberg Voksen fagPå hylla