Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgjeve:
2020 . - Bok . - 410 sider
Bokmål
Opplysningar:
Læreplanreformen Fagfornyelsen, omtalt som skolens verdiløft, har som intensjon å sette barnet i sentrum for opplæringen og styrke elevenes motivasjon og lærelyst gjennom en mer elevaktiv undervisning. Dette er nødvendig i en skole hvor mange elever føler seg umyndiggjort, lite sett og får tildelt roller som passive mottakere av kunnskap. Forfatteren av denne boka viser at forutsetningen for å lykkes med dette er å anerkjenne elevene fordi anerkjennelse er menneskets mest grunnleggende psykologiske behov. Med utgangspunkt i anerkjennelsesteori viser forfatteren hva det innebærer i praksis i skolen og hvor avgjørende det er for barns faglige og sosiale læring. Han presenterer rammene for en anerkjennende pedagogikk og viser hvordan en slik praksis vil styrke alle elevers muligheter til deltakelse, mestring og læring. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i lærerutdanningene og alle som er opptatt av å skape de beste betingelser for barns oppvekst.
Hylleplass:
370.15 J
Bestill       Hugs denne

(beta)Bli den første til å skrive ei melding

Anerkjennelse i skolen : en forutsetning for læring


av Arne N. Jordet (Arne Nikolaisen Jordet)
Bok utgitt 2020
Ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 370.15 J)
Bestill Hugs denne

Klasserommet utenfor : tilpasset opplæring i et utvidet skolerom


av Arne N. Jordet (Arne Nikolaisen Jordet)
Bok utgitt 2010
Ingen ledig (Avd.: Tønsberg Voksen - Plassering: fag 372.138 J)
Bestill Hugs denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips ein ven om Anerkjennelse i skolen : en for
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Anna vising

Hugseliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=586694