Hopp over navigasjon
         
Mobile site

Cover photo
""
Sign in to give your star rating
Published:
2020 . - Book . - 410 sider
Norwegian, Bokmål
Information:
Læreplanreformen Fagfornyelsen, omtalt som skolens verdiløft, har som intensjon å sette barnet i sentrum for opplæringen og styrke elevenes motivasjon og lærelyst gjennom en mer elevaktiv undervisning. Dette er nødvendig i en skole hvor mange elever føler seg umyndiggjort, lite sett og får tildelt roller som passive mottakere av kunnskap. Forfatteren av denne boka viser at forutsetningen for å lykkes med dette er å anerkjenne elevene fordi anerkjennelse er menneskets mest grunnleggende psykologiske behov. Med utgangspunkt i anerkjennelsesteori viser forfatteren hva det innebærer i praksis i skolen og hvor avgjørende det er for barns faglige og sosiale læring. Han presenterer rammene for en anerkjennende pedagogikk og viser hvordan en slik praksis vil styrke alle elevers muligheter til deltakelse, mestring og læring. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i lærerutdanningene og alle som er opptatt av å skape de beste betingelser for barns oppvekst.
Item location:
370.15 J
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review

Anerkjennelse i skolen : en forutsetning for læring


by Arne N. Jordet (Arne Nikolaisen Jordet)
Book published 2020
Available (Avd.: Tønsberg Voksen - Location: fag 370.15 J)
Borrow Add to selection list

Klasserommet utenfor : tilpasset opplæring i et utvidet skolerom


by Arne N. Jordet (Arne Nikolaisen Jordet)
Book published 2010
No copies available (Avd.: Tønsberg Voksen - Location: fag 372.138 J)
Borrow Add to selection list
Always display this tab

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Anerkjennelse i skolen : en for
  • Share on Facebook
  • Show Facebook's Like button
  • Tweet
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Your suggestions
  • Display alternatives

Selection list

Empty
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=586694