Hopp over navigasjon
         
Mobile site

Cover photo
""
Sign in to give your star rating
Published:
2001 . - Book . - 219 s.
Norwegian, Bokmål
Item location:
658.406 J
Borrow       Add to selection list

(beta)Be the first to write a review
Ekspansjon Strategi for forretningsutvikling
Denne boken handler om ekspansjon og forretningsutvikling. Med utgangspunkt i strategisk analyse viser den når ekspansjon er lønnsomt, og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Ekspanjon handler om konsernstrategi, men en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstartegier. Boken går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Forfatterne definerer og sammenfatter de ulike analytiske stegene som bør gjennomgås for å vurdere om ekspansjon er lønnsomt: Definere og avgrense markedet, Beregne markedets lønnsomhet, Identifisere konkurransefortrinn, Beregne kostnader ved ressursanskaffelse, Beregne kostnader ved aggressiv respons og Velge inngangsstrategi. Erik Jakobsen er førsteamanuensis ved Institutt for strategi på Handelshøyskolen BI. Lasse Lien er stipendiat ved Institutt for strategi på Norges Handelshøyskole.
Always display this tab

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Always display this tab
  • Suggest this item to somebody: Ekspansjon : strategi for forre
  • Share on Facebook
  • Show Facebook's Like button
  • Tweet
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Your suggestions
  • Display alternatives

Selection list

Empty
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=173333