Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
372.21 L
174 s.
Barns lek er kanskje det mest omdiskuterte temaet i barnehagepedagogikken. I Lek presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns lek. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan vi kan forstå barns lek. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: Lekens evolusjon og epigenetikk, Lekens fenomenologi, Lek som borderlinefenomen, Barns spontane lek, Barnehagens lekeplass, Lekens egenverdi og nytteverdi. Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns lek innenfor institusjonelle rammer. Bidragsytere i denne boken er: Maria Øksnes og Torben Hangaard Rasmussen (red), Kjetil Steinsholt, Dion Sommer, Kristin Danielsen Wolf, Einar Sundsdal og Hanne Verum Sørensen. Intervju med Wendy Russell.
978-82-02-56956-3
0421811
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Lek
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=421811