Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
372.21 A
230 s.
1. utg. 2006 . - Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
978-82-05-41633-8 : Nkr 386.00
0299614
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

2. utgave

I Kontakt med barn blir utfordringer førskolelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe - individ og observasjon er sentrale.

At personalet har evne til kontakt med barn er et grunnleggende kriterium når en vurderer barnehagens kvalitet. Førskolelæreren skal ikke bare ha god innsikt i egen kontaktevne, hun eller han har også et ansvar for å følge opp de øvrige ansattes kontaktkompetanse.

Boka stimulerer til refleksjon knyttet til førskolelærerstudentens relasjon til enkeltbarn og barnegrupper. Slik refleksjon fremmer læring og utvikling av det å kunne forholde seg til barn, oppdragelse og læring på en profesjonell måte.

I den nye utgaven av boka er særlig områdene lek, likestilling og et ressursorientert syn på barn forsterket.

Side
KAPITTEL 1Å HA KONTAKT MED BARN15
KAPITTEL 2ULIKE SIDER VED KONTAKTFORHOLD38
KAPITTEL 3OMSORG OG LÆRING - UDELELIGE BEGREP I FØRSKOLEPEDAGOGIKKEN53
KAPITTEL 4GRUPPA80
KAPITTEL 5DEN VELFUNGERENDE GRUPPA118
KAPITTEL 6HVA ER OBSERVASJON?143
KAPITTEL 7OBSERVASJONSMETODIKK170
LITTERATUR226

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Kontakt med barn : innføring i
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=299614