RIK PÅ LAVPRIS
Bløffen om priser og konkurranse i norske matbutikker
Du blir lurt!
Det finnes ingen lavprisbutikker i Norge.
Rik på lavpris er en historie om norsk dagligvarebransje, fortalt av en mann fra innsiden med bred erfaring fra bransjen. Det handler om skjulte pengestrømmer, dårlig vareutvalg og noen av verdens høyeste priser på dagligvarer.
Rik på lavpris setter spørsmålstegn ved hvordan så mange har kunnet bli så rike av å drive med «lavpris» i Norge: Rimi-Hagen, Reitan-familien, Kiwis Per-Erik Burud, Bunnpris' Trond Lykke og ikke minst den anonyme Johanneson-familien som eier NorgesGruppen. Dette er historien om en grådighetskultur som har hatt store konsekvenser for norske forbrukere - og som er i ferd med å gå fra galt til verre.
Det er du, forbrukeren, og den alminnelige kjøpmann som til syvende og sist betaler prisen.