Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
370.117 H
168 s.
Bibliografi: s. 164-168
82-05-34821-9 : 275.00
0217394
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:
Den flerkulturelle skolen har lenge vært et ideal i norsk skolepolitikk. I dette idealet ligger det at skolen skal gi et likeverdig tilbud til barn med ikke-norsk etnisk bakgrunn som den gir til barn med etnisk norsk bakgrunn.
Med utgangspunkt i ulike eksempler fra skolens praksis, gir Asle Høgmo en bred presentasjon av språkopplæring og andre områder knyttet til et flerkulturelt mangfold i skolen. Rasisme, diskriminering, etnisk fragmentering og holdninger generelt blir gjennom teori og eksempler fyldig beskrevet og debattert. Boka retter søkelyset mot kompleksiteten i idealet om den flerkulturelle skolen, og spør hva det i praksis innebærer å realisere dette idealet.
Boka henvender seg til lærere i skolen, studenter ved høgskole og universitet og til andre som er opptatt av hvordan skolen kan møte elever med ulik bakgrunn.

Er en flerkulturell skole mulig?


av Asle Høgmo
Bok utgitt 2005
Hylle: 370.117 H
Husk denne

Sápmi slår tilbake : samiske revitaliserings- og moderniseringsprosesser i siste generasjon


av Paul Pedersen (Paul Pedersen, Asle Høgmo ; forlagets redaktør: John T. Solbakk)
Bok utgitt 2012
Hylle: q 323.1194 P
Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Er en flerkulturell skole mulig
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom
https://tonsberg.bib.no/cgi-bin/websok?tnr=217394