Hovedbiblioteket stengt 12. august til 12. oktober. Hovedbiblioteket i Tønsberg skal få nye gulv i 1. og 2. etasje! Frem til vi stenger er samlingen tilgjengelig for publikum, men den vil gradvis bli flyttet ned i underetasjen.
Hvor ble det av den norske byggeskikken? Hvorfor vil mange arkitekter mislike denne boken sterkt? Er det en grunn til at det ser det ut som det gjør i våre bygde omgivelser? Hva slags bygninger får vi når pengene alene får råde? Hvilke hus er verd å frede? Boken har QR-koder som skal ta deg videre i disse temaene: Kulturlandskapet, Fotavtrykkene, Kapitalkreftene, Tilpassing, Tradisjon, Materialbruk, Høyhus, Aktivistene, Miljøpolitikk m.m. Journalist Ulf Andenæs er utdannet som historiker i Oslo og Oxford. Journalist av yrke, og har arbeidet lenge i Aftenposten, særlig på utenriksredaksjonen og med politikk og kultur. Han var korrespondent i London, Wien og Washington, har ledet den politiske redaksjonen og debattredaksjonen i avisen, her hjemme har han dekket byggeskikk og boligspørsmål. De siste årene har flere engasjert seg i disse temaene, det skyldes ikke minst stort trykk fra «ARKITEKTUROPPRØRET» i sosiale medier. Og med det større interesse fra etablerte media og fagmiljø.
Hvor ble det av den norske byggeskikken? Hvorfor vil mange arkitekter mislike denne boken sterkt? Er det en grunn til at det ser det ut som det gjør i våre bygde omgivelser? Hva slags bygninger får vi når pengene alene får råde? Hvilke hus er verd å frede? Boken har QR-koder som skal ta deg videre i disse temaene: Kulturlandskapet, Fotavtrykkene, Kapitalkreftene, Tilpassing, Tradisjon, Materialbruk, Høyhus, Aktivistene, Miljøpolitikk m.m. Journalist Ulf Andenæs er utdannet som historiker i Oslo og Oxford. Journalist av yrke, og har arbeidet lenge i Aftenposten, særlig på utenriksredaksjonen og med politikk og kultur. Han var korrespondent i London, Wien og Washington, har ledet den politiske redaksjonen og debattredaksjonen i avisen, her hjemme har han dekket byggeskikk og boligspørsmål. De siste årene har flere engasjert seg i disse temaene, det skyldes ikke minst stort trykk fra «ARKITEKTUROPPRØRET» i sosiale medier. Og med det større interesse fra etablerte media og fagmiljø.