Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
Bok . - 264 sider
Bokmål
Opplysninger:
Denne boken tematiserer forholdet mellom utdanningspolitiske intensjoner og realisert politikk i grunnskolen. Både rektorer, lærere og foreldre i Oslo-skolen har blitt intervjuet. Slik gir boken et forskningsmessig bidrag som belyser hvordan markedsretting og konkurranse preger rektorers og læreres arbeid samt foreldres samspill med skolen. Boken viser hvordan skoler må konkurrere om elever, ressurser og resultater, noe som påvirker skolenes elevsammensetning, rammebetingelser, maktforhold og kunnskapsmessige og pedagogiske prioriteringer. Forfatterne stiller spørsmål ved hvordan disse forholdene preger skolen som et fellesskoleprosjekt, og om skolens funksjon som arena for sosial integrering er svekket. Boken retter seg mot forskere, politikere, studenter og andre som er opptatt av styring av offentlig sektor og utvikling av utdanningssektoren.
Hylleplass:
379.481 B
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Fra fellesskole til konkurranse
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: