Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
[2019] . - Bok . - 199 sider
Bokmål
Opplysninger:
«PPTs systemrettede arbeid i barnehagen» handler om barnet som en del av en sosial kontekst. En av oppgavene til Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) er å bistå barnehagen med kompetanse- og organisasjonsutvikling. Bistanden skal bidra til å tilrettelegge barnehagens tilbud til barn med behov for særlig tilrettelegging eller spesialpedagogiske tiltak. Slike tiltak går under betegnelsen systemrettet arbeid. Boka viser at det ikke er en todeling mellom system- og individrettet arbeid. Forfatterne tar for seg PPTs systemrettede arbeid både i et historisk og et teoretisk perspektiv. De ser også nærmere på barns medvirkning, og de belyser systemrettet arbeid i møte med både mangfold og ledelse samt kompetanse- og organisasjonsutvikling. Antologien er forskningsbasert og praksisrelevant. Boka er skrevet for studenter innenfor spesialpedagogikk og velferdsfag, samt forskere og tilsatte i PPT og barnehager. Redaktørene Monica Bjerklund, Berit Groven og Ingvild Åmot har alle vært ledere i forskergruppen Spesialpedagogikk og tidlig innsats ved Dronning Mauds Minne Høgskole. De øvrige bidragsyterne, Kirsti Alteskjær, David Lansing Cameron, Rolf Fasting, Per Tore Granrusten, Herlaug Hjelmbrekke, Henriette Holmen, Velibor Bobo Kovac, Else Johansen Lyngseth, Kari Hoås Moen, Torill Moen, Anne Margrethe Rostad og Anne Dorthe Tveit, omfatter noen av landets fremste eksperter innen systemrettet arbeid.
Hylleplass:
371.7 P
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
«PPTs systemrettede arbeid i barnehagen» handler om barnet som en del av en sosial kontekst. En av oppgavene til Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) er å bistå barnehagen med kompetanse- og organisasjonsutvikling. Bistanden skal bidra til å tilrettelegge barnehagens tilbud til barn med behov for særlig tilrettelegging eller spesialpedagogiske tiltak. Slike tiltak går under betegnelsen systemrettet arbeid. Boka viser at det ikke er en todeling mellom system- og individrettet arbeid. Forfatterne tar for seg PPTs systemrettede arbeid både i et historisk og et teoretisk perspektiv. De ser også nærmere på barns medvirkning, og de belyser systemrettet arbeid i møte med både mangfold og ledelse samt kompetanse- og organisasjonsutvikling. Antologien er forskningsbasert og praksisrelevant. Boka er skrevet for studenter innenfor spesialpedagogikk og velferdsfag, samt forskere og tilsatte i PPT og barnehager. Redaktørene Monica Bjerklund, Berit Groven og Ingvild Åmot har alle vært ledere i forskergruppen Spesialpedagogikk og tidlig innsats ved Dronning Mauds Minne Høgskole. De øvrige bidragsyterne, Kirsti Alteskjær, David Lansing Cameron, Rolf Fasting, Per Tore Granrusten, Herlaug Hjelmbrekke, Henriette Holmen, Velibor Bobo Kovac, Else Johansen Lyngseth, Kari Hoås Moen, Torill Moen, Anne Margrethe Rostad og Anne Dorthe Tveit, omfatter noen av landets fremste eksperter innen systemrettet arbeid.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om PPTs systemrettede arbeid i bar
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: