Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2007 . - Bok . - 207 s.
Bokmål
Hylleplass:
372.21 N
Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Thomas Moser og Monika Röthle har samlet noen av våre fremste forskere til å problematisere sentrale begrep i den nye rammeplanen. Blant annet er læring barns medvirkning og dannelse gitt et spennende og tankevekkende innhold.

«Ny rammeplan - ny barnehagepedagogikk?» er basert på at vi fikk en ny barnehagelov og rammeplan for barnehagen i 2006. Dette er den første boka som drøfter den nye rammeplanens betydning for den pedagogiske virksomheten. Forfatterne belyser barnehagens endringer i et idéhistorisk og komparativt perspektiv; barnehagens rolle i utdanningssystemet og det flerkulturelle samfunnet, samt rammeplanens forvaltningsmessige betingelser. I tillegg drøfter forfatterne sentrale begrep som barns medvirkning, omsorg, læring og dannelse i forhold til barnehagens aktuelle situasjon i en form som skulle vekke engasjement og debatt. Boka retter seg primært mot førskolelærerstudenter og barnehageansatte, samt personer som arbeider med kompetanseutvikling av barnehageansatte. I tillegg til Thomas Moser og Monika Röthle er Frode Søbstad, Gunvor Løkken, Jeanette Rhedding-Jones, Jan-Erik Johansson, Thor K. Sanna, Kristin R. Tholin, Sonja Kibsgaard, Unni Bleken, Anita Berge, Marit Alvestad og Petter Ingeberg bidragsytere.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Ny rammeplan - ny barnehagepeda
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: