Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2011 . - Bok . - 290 s.
Bokmål
Hylleplass:
352.7 S
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Offentlige organisasjoner fokuserer i økende grad på hvordan de ønsker å bli oppfattet. Flere og flere utvikler strategier og grep for å forbedre sitt omdømme, bl.a. gjennom økt satsing på strategisk kommunikasjon.

Det er blitt mer og mer vanlig for offentlige organisasjoner å snakke om identitet og merkevarebygging, omdømme - begreper som inntil nylig var vanligst i privat sektor. Det økte fokuset på omdømme gjør seg gjeldende innenfor så godt som alle sektorer og forvaltningsnivåer, og reiser mange typer av viktige problemstillinger - etiske som forvaltningsmessige.

En rød tråd i boka er spørsmålet om det er uproblematisk at offentlige organisasjoner, i likhet med de i privat sektor, har blitt «omdømmehåndterende» og jobber strategisk i forhold til å påvirke «historiene som fortelles om organisasjonen».

I denne antologien beskriver, analyserer og forklarer forskere fra forskjellige fagområder (offentlig politikk, organisasjonsfag, strategisk kommunikasjon, retorikk) dette fenomenet.

Boken tar for seg et bredt spekter av innfallsvinkler, og bidragsytere fra våre naboland sørger for komparative sideblikk.

SE INNHOLD

Side
Forord11
DEL 1INTRODUKSJON: BAKGRUNN OG FAGLIGE PERSPEKTIVER13
Kapittel 1Dillemaet i omdømmehåndtering: substans og framtreden
ARILD WÆRAAS, HALLDOR BYRKJEFLOT OG SVEIN IVAR ANGELL
15
Kapittel 2Forstålse av omdømme i offentlig sektor
PEGGY SIMCIC BRØNN
34
Kapittel 3Et kritisk blikk på omdømmeblikket
HALDOR BYRKJEFLOT
51
Kapittel 4Analyse av kommunikatorenes innmarsj i offentlig sektor
KJELL ARNE RØRVIK
71
DEL 2UTADRETT OMDØMMEHÅNDTERING85
Kapittel 5Skapes offentlig sektors omdømme av forventninger?
VILMA LUOMA-AHO
87
Kapittel 6«Alt om min etat»: transparenstrenden i offentlig sektor
ARILD WÆRAAS
101
Kapittel 7Omdømmehåndtering og strategisk kommunikasjon i syhehus
HALDOR BYRKJEFLOT OG SVEIN IVAR ANGELL
116
DEL 3INTERN OMDØMMEHÅNDTERING131
Kapittel 8Omdømmearbeid i norske helseforetak: både selvsagt og suspekt
HOGEN LERØY SATAØEN
133
Kapittel 9Omdømmearbeid i en ny statlig organisasjon - en casestudie av Tinglysningen
GRO KVÅLE
147
Kapittel 10Visjonsarbeid i domstolene - mellom flere identiteter
TURID MOLDENÆS
162
Kapittel 11Omdømmehåndtering i sykehussektoren. Hvorfor og hvordan?
MARIANNE NICOLAISEN SOLBAKK
180
DEL 4OMDØMMEHÅNDTERING PÅ ULIKE NIVÅER195
Kapittel 12Strategisk kommubnikasjon og organisasjonsidentiteter i kommunene
HEIDI HOULBERG SALOMONSEN
197
Kapittel 13Nasjonens omdømme
SVEIN IVAR ANGELL
214
Kapittel 14Kommunegrå eller unik? omdømmehåndtering i kommunesektoren
ARILD VÆRAAS OG HILDE BJØRNÅ
230
DEL 5KONKLUSJON247
Kapittel 15Hvordan oversette omdømmeoppskriften for offentlige organisasjoner?
ARILD WÆRAAS, HALDOR BYRKJEFLOT OG SVEIN IVAR ANGELL
149
Litteratur264
Om forfatterne286
Stikkord288

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Substans og framtreden : omdømm
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: