Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2007 . - Bok . - 198 s.
Bokmål
Hylleplass:
361.307 H
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
Forlaget skriver om denne boka:

Forfatterne tar opp sentrale tema i forståelsen av kunnskap og læring, samtidig som de viser sammenhengen mellom kunnskap, verdier og yrkesrolle. De viser hvordan refleksjon i praksis, studentveiledning og et sosialt læringsfellesskap kan bidra til utvikling av en profesjonell yrkesrolle.

Boka viser hvordan praksislæring er grunnleggende for utvikling av kompetanser og profesjonell yrkesrolle hos sosialarbeidere. Den presenterer ulike aspekter av kunnskap: påstandskunnskap, ferdighetskunnskap, fortrolighetskunnskap og omdømmekunnskap, og gir eksempler på hvordan kunnskapen er sammenvevd i praksis. Boka gir innspill til hvordan studentene kan få utbytte av praksisstudiene. Dette gjøres ved å beskrive individuelle læringsprosesser, deltagelser i praksisfellesskap, refleksjonsmodeller, observasjon og veiledning.

Boka er skrevet for studenter, praksisveiledere og lærere ved profesjonsutdanningene.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Kunnskap og læring i praksis :
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: