Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2019 . - Bok . - 112 sider
Bokmål
Opplysninger:
I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål: Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø? Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring? Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial? Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial? Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse? Læring kan forstås som en prosess som pågår i hele individets oppvekst og voksne liv. Potensial for læring ligger i alle mennesker, men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere læringspotensial og til å tilrettelegge for eleven basert på en slik identifisering. Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
Hylleplass:
370.15 L

Purret! Det er uvisst når og om denne blir tilgjengelig Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

AvdelingBindPlasseringHylleNoteStatus
Tønsberg Voksen fagUtlånt til 23/4/2024
Potensiale for læring ligger i alle mennesker, og kan forstås som en prosess som pågår hele livet. Men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere elevenes læringspotensial og tilrettelegge undervisningen slik elevene har krav på. I denne boken drøftes fem ulike perspektiver på læringspotensial og tar for seg spørsmål som: Hva er læringspotensial? Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring? Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial? Hva kan læreren gjøre for å bidra til å fremme elevens læringspotensial? Boken henvender seg til studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger, samt lærere og andre som arbeider med å utvikle gode skolemiljøer. Omtalen er utarbeidet av BS.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Læringspotensial
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: