Hopp over navigasjon
         
Søk med mobilen

Treff

1 treff


Omslagsbilde
""
Logg inn med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2014 . - Bok . - 232 s.
Nynorsk
Opplysninger:
Hva må til for at barn og unge med funksjonsnedsettelser skal føle seg inkludert og deltakende i fellesskap med jevnaldrende? Hvilke holdninger og organisatoriske grep må ligge til grunn for en inkluderende praksis? Disse spørsmålene er utgangspunktet i denne boka, hvor det fokuseres på at barn og unge med ulike utfordringer kan være en berikelse i barnehagen, skolen og samfunnet for øvrig. Boka er et samarbeid mellom fagfolk og foreldre til barn med funksjonsnedsettelser. Behovet for samarbeid og dialog står sentralt, og brukerperspektivet er en rød tråd gjennom alle kapitlene.
Hylleplass:
371.9046 I
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse
En forutsetning for en god inkluderende praksis er samarbeid mellom foreldre og fagfolk. Boka er skrevet av både fagfolk og foreldre, og brukerperspektivet er en rød tråd gjennom all kapitlene.Forfatterne ønsker å inspirere og øke interesse og bevissthet rundt inkluderende miljø der alle er en del av felleskapet. Boka gir eksempler på hvordan barn og unge med funksjonsnedsettelser kan være en berikelse i barnehage, skole og i samfunnet for øvrig. Behovet for samarbeid og dialog er sentralt i flere av bokas kapitler.Redaktørene Lise Lundh, Herlaug Hjelmbrekke og Signhild Skogdal har med seg bidragsyterne Edvard Befring, Marit Notvik Berg, Anne Grønnæss, Bjørg Jakobsen, John-Ingvard Kristiansen, Geir Lippestad, Siv Hege Nytrø, Einar Berg Olsen, Thor Sandmel, Elin Skogdal og Lars Fr. H. Svendsen.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Inkluderende praksis : gode erf
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning
Generell URL til dette søket: