Forlaget skriver om denne boka:
Arthur Andersen var for kort tid siden verdens ledende revisjonsselskap. Så kom Enronskandalen og nesten over natten var kjempen verdiløs.
Hvordan kunne dette ha vært unngått? Trolig ved at ledelsen i Arthur Andersen hadde innsett at bedriftens aller mest verdifulle "kapital" er dens renommé. Og at et renommé ikke er noe du kan eie, men noe du må gjøre deg fortjent til. Det bygges nemlig på "bortebane" - i kundens bevissthet.
I mange år hadde ledelsen i bedriften ignorert denne basisregel innen merkevarebygging ved å tillate at reglene for god regnskapsskikk ble brutt. Det var en tikkende bombe som en dag måtte detonere, og da den gjorde det, fikk det fatale konsekvenser.
Som bedriftens viktigste konkurransefortrinn er ansvaret for renommeet ikke noe administrerende direktør kan delegere seg bort fra. Og det er like viktig for Bakeren på Grue som for Coca-Cola og Arthur Andersen.
Denne boken er myntet på alle de ledere som på en enkel og oversiktlig måte vil sette seg inn i hva merkevarebygging er. Den gir en helhetsforståelse som raskt setter lederen i stand til å skille luftige vyer fra reelle argumenter innenfor et fag preget av mye lettbenthet.